onsdag 23. januar 2008

Jul i Washington/2008

Jeg beklager igjen at jeg ikke har skrevet paa veldig lenge, men tiden gaar saa utrolig fort saa det hele tiden foles ut som om det har gaatt to ukernaar det egentlig har gaatt over en maaned. Det er nesten saa jeg blir stressa av aa tenke paa at det bare er 4 maaneder og to uker igjen, naar det er saa mye jeg skal oppleve og gjore for jeg drar. Saa faar bare nyte hver dag.

Kan starte med julefeiringen har borte. Den var ganske stusselig paa mange maater siden de feirer veldig lite her borte. De pyntet seg nesten ikke og den eneste feiringen vi gjorde var aa spise masse god mat og aa aapne gaver, lettere sagt; de to viktigste tradisjonene:p Det fine med juleferien er at vi fikk reise en god del igjen + at romkameraten (Ben) til vertsbroren min feiret jul med oss. Vi hadde 10 dager fri noe som var utrolig deilig sidne det er forste ordentlige ferien vi har hatt siden vi kom.
Den 23. dro vi til Pennsylvania hvor vi sov over til den 24. og feiret julaften med foreldrene til vertsfaren min. Der gjorde vi egentlig ikke saa mye mer enn aa spise og aa spise igjen. Senere paa dagen dro vi til Washington DC hvor vi sov og feiret 1. juledag hos moren til vertsmoren min. Jeg fikk faktisk mange fine gaver, det beste var vell FFL kaledneren fra mamma og pappa;) Men fikk ogsa masse kler, penger, smykker og best av alt, bilett til aapningskampen mellom Washington DC;s fotballag og et annet lag som spilles i Washington i April eller noe paa en stooor stadion:)
Vi bodde hos henne i 3 dager og en av dagene brukte vi til sightseeing. Vi kunne ikke valgt en verre dag tror jeg for det blaaste, regnet og var ca 2 grader hele dagen. Men siden Ben kanskje aldri kunne dra til Washington igjen siden han er fra England provde vi aa faa med oss mest mulig. Saa vi nesten lop fra en kjent bygning, knipset noen bilder og lop til den neste. Slik holdt vi paa i litt over 5 timer til vi hadde sett de mest kjente bygningene var ganske saa lei alle sammen. Jeg var like oppspilt hver gang vi saa en stor hvit byning siden tenkte at NAA har jeg sett "the white house" og, men det var hele tiden Jefferson memorial eller Bank of Amerika eller noe, men vi saa det til slutt da:)


Dagen etter kjorte vi hjem til Virginia Beach igjen hvor vi bare pakket om for vi dro til strand huset i North Carolina for aa feire nyttaaraften der. Nyttaarsaften var egentlig ikke saa spennende heller. Vi saa paa tv og filmer hele dagen stort sett.

Saa kom vi inn i 2008 faktisk. Burde vell ha et par nyttaarsforsetter, men vet at jeg aldri holder dem uansett. Det har egentlig ikke skjedd saa mye nytt i aar hittil. Jeg har startet paa innendorsfotball. Vi spiller kamper en gang i uken, har ikke trener, draketr eller treninger. saa er ganske saa useriost men er goy aa faa spille uansett + at jentene paa laget er veldig greie.

Denne uken har jeg eksamens uke, saa har for det meste lest og vert paa trening. Her borte har eksamner i alle fagene du har valgt paa bare 4 dager, (jeg har 7 fag) Saa jeg hadde en herlig start paa uken hvor jeg hadde forst to-timers fysikkeksamen og saa matte eksamen, i gaar hadde jeg government og biology og naa sitter jeg og leser til PE. eksamen. Neon av tingene jeg maa kunne virker litt meningslose, f.eks. ordet Latissimus Dorci = back muscle. Tror neppe jeg noen gang kommer til aa si "I did weight training yesterday and my latissimus dorci is really hurting". Men men, er sikkert en mening med aa kunne det.

Gikk foresten i kirka her om dagen siden jeg sov over hos ei som maa gaa i kirka hver sondag. Jeg maatte gaa paa hele to godstjenester, saa foler jeg kan menge meg med fintfolket, for her er det litt saann at de "fine" (rike/respekterte) folkene gaar i kirka hver sondag.

Ellers skjer det ikke mye i Virginia Beach om dagen. Veret er totalt uforutsigbart. Paa tirsag var hele byen i kaos fordi asfalten hadde fryst og naar det reegnet ble det et islag paa baken. Det var ulykker over alt og en mann dode og skolebussene kom alt for sent og slikt. Seriost hele byen var i totalt kaos bare paa grunn av litt is. Men naar jeg gikk hjem fra skolen den dagen kokte jeg nesten i hjel og gikk i bare singlett, mens terne mine nesten smelta siden jeg hadde jo vintersko. Saa ene dagen er det nesten paa frysepunktet, mens to dager senere er det shortsver.

Desverre maa jeg gaa tilbake til puggingen. Men jeg skal skrive om ikke saa alt for lenge igjen.

1 kommentar:

Marthe sa...

Hei Line =) Så bra du har det bra ! Jeg lo skikkelig når jeg leste at du trodde du så det hvite hus overalt :P Jeg fortalte det til vertsbroren min, og han lo han og =P Og btw, han der Ben fra England, ooh han er hot!

håper du har det fint=)
klem