mandag 3. mars 2008

Endelig fotball:p

Tenke det er tid for en liten oppdatering igjen naa. Som sagt saa skjer det ikke saa mye naa for vaarfeiren (om tre uker). Men fra og med vaarferien skjer det noe saa og si hver eneste helg og/eller uke helt til mamma og pappa kommer i juni. Det har liksom skjedd veldig lite de siste ukene og jeg har for det meste tilbrakt dagene paa skolen og trening og med venner. Men om tre uker drar vi da til Chicago i noen dager, saa en tur til Washington DC for aa mote de utvekslingsstudentene som bor der oppe. Helgen etter, drar jeg opp til DC igjen for aa see aapningskampen mellom DC United (Washingtons storste fotball (soccer) lag) og et annet lag paa en mega stadion. Saa etter det, kommer de fra DC ned hit og tilbringer en helg med oss paa "beachen" og jeg blir 18:D Og saa er vi snart i mai hvor det er prom en helg, sandsoccer turnering i en helg og tur til Denver, Colorado i nesten en uke. Og saa er det Juni med graduating og alt mulig og mamma, pappa og Silje kommer. Saa har funnet ut at tiden kommer til aa gaa utrolig fort fremover, saa maa nok bare nyte de siste maanedene jeg har igjen.

Det fine som har skjedd da er at for det forste har det startet aa bli varmere, saann som i dag var det runst 15 grader og det er spaadd rundt 15-20 grader denne uken:) Saa jeg haaper liksom hele tiden at det skal bli skikkelig sommer jeg da for aa jobbe med brunfargen. Men desverre saa blir det nok ikke skikkelig sommer for i mai eller noe.

Det andre er at endelig har fotballsesongen startet:) Sist uke maatte vi gjennom 5 dager med testing av alle mulige slag for aa kvalifisere oss til laget. Men herregud nivaaet var skikkelig daarlig, jeg maatte liksom vise noen av jentene hvordan man skal ta paa seg leggbeskytterene, saa jeg fikk en sikker plass paa laget:p I morgen faar vi splitter nye drakter (lilla og hvite). Desverre kom jeg paa en skole hvor skolefargene er lilla og gul. Det er liksom den verste fargekombinasjonen som er mulig aa faa til, og lilla er ikke akkurat min farge. Men det er uansett fint at vi faar nye da.

Bare til informasjon saa er Norge og USA ekstremt forskjellige paa saa utrolig mange maater. Ikke bare med det at alt er saa stort her (inkludert folkene) men all kriminaliteten og alle regler og slikt de har her. For eksempel da saa kan hovedsaken i gd man leser om morningen vere at 5 av Kai Johnny's sauer ble spist av ulv, mens forige uke var hovedsaken i lokalavisen her at en viserektor paa en skole her i byen hadde skutt kona si. Hvis noen blir drept i Norge, saa vet hele landet om det, men hvis naboen blir voltatt og skutt her saa er det liksom "oh shit, poor people, so what's for breakfast?". Det er liksom helt daglig at folk blir drept. Saa jeg er glad jeg bor i trygge Norge;)

Faktisk saa var det en nyhet fra Norge paa TV her om dagen om noen fryste fro eller noe paa Svalbard, saa det var jo litt koselig da. Legger ved et bilde fra sansoccer turneringen som var her i fjor, tror kanskje det blir noe av det beste med hele dette aaret faktisk, saa gleder meg utrolig.


Ingen kommentarer: